Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Monday, February 14, 2011

He makes me sad again…

Hari ni bgn tido, Aqil merengek “Taknak Kolah (sekolah)”. Sekolah = Nursery.

Aku tanya kenapa? Dia jawab tp tak paham..hihihihi

Aku teka

“Kawan buat ke?” Dia jwb Ermmmmm

“Kawan buat apa,pok?” Dia jwb Ermmmmm. Pok=lepuk.

“Kakak pok?” Dia jwb Ermmmmm

So jwpn dia semua ya. Sama ada dia tak paham soalan aku or dia tak reti nk explain semula.
Puas pujuk2 pon tak jln..lg meraung ada. Aku amik beg Thomas nk isi baju dia. Meraung jugak.

Angkat letak dlm keta. Meleleh leleh air mata. Smpi bibik sebelah rumah pon tanya,maybe ingat aku lepuk Aqil kot.
Aku bawa beg Thomas masuk keta,dia lg meraung. Meaning mmg kena paksa pegi sekolah.Kesiannye anak mama.
Kecik2 kena bgn awal,pegi sekolah. Mama dulu 6 tahun baru masuk tadika.

Kuar parking, dia marah aku pusing keta jln gi sekolah. So aku pusing la jln lain. Pon dia tau jugak.
At last aku tanya dia nk gi mana…syok je tunjuk jln gi kedai. Layan je la.

Beli bas RM1.20 baru senyap. Ntah berapa byk koleksi bas dah kat umah.
Beli plak coklat 8 byk2..suh dia share ngan kawan2. Kira berjaya la dipujuk. Senang hati skit nk masuk keja wlpn terlewat 1 minute.

Aku tanya kakak nursery, ada budak2 kacau Aqil tak..dia jwb takde,tak tau la klu yg dia tak prasan.
Aku masih terpikir2 lagi…dari kecik smpi la besar skang, dia masih tak suka nursery. Maybe sbb duk ngan Mama lg best kot!
Kesiannye anakku, buat aku serba salah lagi.

2 comments:

  1. aku rasa... baik ko tukar je tempat lain.. or rumah org yg member2 ko ada hantar...
    aku rasa dia kena buli la.. cuma tak tau nk mengadu...

    ReplyDelete
  2. betul dillot. petang smlm amik aqil,aku pressure skit nursery tuh,dia ngaku.ada sorang budak suka usik2 aqil cabut puting baling jauh2..tiba2 aqil menyampuk, ckp budak tuh cubit kat tgn.budak2..

    ReplyDelete