Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Wednesday, February 9, 2011

Bila Aqil kenal Hantu

Macam nih le rupenya bila dia ketakutan sambil tunjuk hantu. Org kat sekeliling pon jd takut, ye la bila budak kecik kan nampak hantu,it's real. Tp aku tak penah ajar dia rupa hantu mcm mana. Rasanya masa kecik dulu pon dia selalu tgk hantu, tp dia senyum je. Tak penah plak nangis sbb nmpk hantu.Dulu tgk muka buruk pon dia takde perasaan. Tp skang, asal muka tak penah nmpk, dia ckp hantu wlpn org tu cantik. Bilik gelap pon dia ajak teman, takut hantu. wlpn aku ni penakut, tak penah plak ajar dia menda2 ni sbb klu dua2 takut,haru ler jadinye.

Hari ni aku pegi nursery,anak tokey yg berumur dlm 19 tahun,Thaharah bgth

Thaharah: Acik, acik. Tadikan Aqil cubit kita, dia marah sbb usik hantu

Aku: Ha? (smbil terbeliak mata. Now, I know the source)

Thaharah: Ha ah. Mula2 dia ok. Kali ke2 dia cubit. Tp tak sakit pon

Aku: Ooo..patut la dia asyik duk sebut hantu2.Masa pegi bercuti hari tu pon dia buat semua org takut. Tghari main kat tmn mainan pon dia jerit hantu. Mak sedara dia dukung wat lari sbb takut jugak. Duk dlm bilik apartment pon tiba2 dia tunjuk kat tingkap ada hantu,lari semua org keluar.

Thaharah: Kat sini kami selalu main hantu2. Ikat bantal buat pocong lps tuh baling2 (smbil sengih2)

Aku: (Nganga! )

Nih la antara menda aku tak suka bila hantar anak kat org or unprofesional taska. Aku rasa parents lain pon tak suka bila anak pandai ngamuk,tendang mama,cakar muka org,sebut BAB* or BOD*. satu kes lagi,suka bawak budak round2 naik beskal. Nuar dah tegur,jgn bawak Aqil mcm tuh. Tup tap hari lain, kaki Aqil lebam sbb jatuh beskal.

Perlukah aku tukar nursery lagi? Atau cari bibik? Tp aku tak mampu. Atau berenti keja?

3 comments:

  1. anak sedara aku pun dh pandai lepuk org... bila adik aku cek, kat nurseri la budak2 ajak main lawan2... isk...

    ko nak berenti keje? dh yakin?

    ReplyDelete
  2. Tegur la pekerja nursery tu.depa dok ingt syok2 ja main hantu tp kesian la kt budak2. Habis la depa punya otak dan perangai terjejas

    ReplyDelete
  3. Ye Kay,kdg2 nursery tak ajar menda gitu tp pengaruh kawan2 la. Tambah budak baya Aqil or anak sedara ko, mmg otak bersih,senang masuk ilmu & cepat belajar.
    Aku nak sgt berenti keja. Aku harap sgt Allah tunjuk jalan utk aku yg mana baik utk future..business ka gomen ka oversea ka..

    Ilah, pekerja nursery tuh anak tokey tuh jugak. Tak smpi hati nk tegur sbb byk sgt budi diorang terutama time aku keja Sabtu,diorang tak charge bayaran,basuh tuala or tilam Aqil etc..klu jenis takleh terima teguran,kecik hati plak..the worse berbalik kat Aqil jugak sbb almost siang duk ngan dia kan.

    ReplyDelete