Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Tuesday, December 28, 2010

Penangan Thomas

Ngantuk..ngantuk..ngantuk nyerrrr zZZZzzZZZZZzzzZZzz

Dah la mlm tido lewat, kul 12. Bleh plak Aqil bangun pukul 4 pagi.

“Nak Thomas,nak Thomas,mama nak Thomas”

Mula2 ingat ngigau sbb mata pejam . Wat derk je, tp lg menjadi2. Aku kejutkan dia,lps tuh suh dia tido sambil usap2 blakng.

“Nak Thomas,mama nak Thomas” Ish..betul2 dia sedar ni tp aku ngantuk la sgt.

“Papa,Aqil nk Thomas,pasang jap” Aku mitak tolong Nuar pasang sbb aku nk tido + tak larat hidung selsema.

“Nak Thomas Papa,Papa nak Thomas” Dia mitak tlg Nuar plak.

Nuar pon mamai2 pasang CD Bob the Builder, Aqil nangis. Nak Thomas jugak. Cari punye cari,jumpa la akhirnya. Senyap sekejap.

“Papa,nak acik (nasi)”


Ayoooo..pagi2 buta nk nasi,mcm bersahur plak si kenit ni. Sib baik ada roti Gardernia RM0.60 perisa coklat. Habis seketul dia makan. Senyap sekejap.

“Mama,nih car”


Kejutkan aku lagi,suh pasang bateri kat keta bomba. Bunyi lagu bomba plak,aduhaiiii

“Aqil,kesian car tuh nangis, tutup. Bagi dia tido,esok nak pegi sekolah. Aqil pon tido sama ngan car”


Aku pon tak larat nk ckp byk lagi, dah jam 6.15 pagi.Baru lelap sekejap, jam hanset plak bunyi sbb aku set 6.30 pagi. Dah tak leh tido. Tgk sebelah, Aqil dah lena, tak tau la pukul berapa dia tido yg pasti aku lelap dulu.

Hmm..gara2 Thomas punya pasal. Asalnya,mlm tadi aku dinner kat luar,singgah kedai CD sbb Aqil menjerit tunjuk nk beli Thomas (dia hapal jln & kedai mana yg ada DVD tuh). Duk sebut “Nak Thomas” byk2 kali.


Balik rumah plak,suh aku pasang CD tuh, duk sebut lagi byk kali,mmg kejan aku je walhal tgh pilih menu video dah tuh. Tgh tengok pon sebut lagi bila scene Thomas takde.No wonder la, sampai termimpi2, terngigau2.

Ni tak masuk lagi bab dia duk tunjuk2 Thomas kat Tshirt boys lain pakai. Sib baik tak ngamuk nk baju org je. Aku rasa pi China nti nak borong byk2 set Thomas & kartun yg jadi kegemaran budak2. Bleh wat business ni.



2 comments: