Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Monday, December 27, 2010

Kisah Menyayat Hati


Memang mcm2 ragam pengunjung KOmpleks Ikan Bakar ni. Cuti Krismas baru2 ni, aku boleh tulis sbg kisah menyayat hati la sbb aku nangis. Mcm biasalah,kalau cuti berganda (Cuti Sekolah+weekend+Krismas) ni pengunjung/customer ramai. Lepas makan,diorang akan menyinggah2 kedai2 yg jual mainan,jajan,aksesori n kain (aku ler tuh) plak.
Bila dah lengang sikit org, tiba2 member kedai sblh ni dgr suara org menangis teresak2. Pegi2 check rupenya ada sorang budak pompuan dlm umur 5 ~6 tahun menangis kat tepi kedai member ni yg kedudukan mmg sebelah lorong pejalan kaki nak ke medan ikan bakar.Bila ramai duk keliling, dia senyap. Member aku ni tanya mana mak,tak jawab. Tanya2 & pujuk mcm2..pon tak jawab. Ajak pegi medan ikan bakar suh tunjuk mana mak,pon taknak. Nak dukung,dia tepis. Sorang2 cuba skill memujuk termasuk la aku,pon tak berjaya.

Gambar sekadar hiasan


Macam2 andaian kami2 ckp. Aku assume dia budak nakal,lps tuh mak dia cubit tuh yg dia lari smpai ke depan,lps tuh majuk taknak pegi kat mak lagi. Ada yg andaikan mak pak dia tinggal aka buang anak kat situ,tp aku takleh terima n aku mitak sgt tak betul. Ramai2 duk kutuk,mak pak manalah makan sampai tak sedar anak hilang. Boleh cakap kawasan ni agak bahaya kalau takde pengawasan mak pak sbb air laut pasang & pagar jambatan boleh dipanjat oleh budak besar ni & ada sesetengah palang pagar kayu dah tercabut.



Sorang pengunjung pegi ke belakang, area medan ikan bakar utk cari mak pak budak ni.Lepas 5 minit dia dtg semula n bgth “ Semua org hepi je makan2, takde nampak yg risau anak pon”. Lagi ramai lalu kat situ,lg ramai duk kerumun. Aku pun kesian kat budak ni,tp mmg takleh dipegang langsung. Mata hidung merah, mcm menahan nangis. Mmg ramai2 duk plan nk report balai polis dah.



Tiba2 dari jauh,nmpk sebijik wira bawak mmg laju masuk kwsn kompleks. Tak keruan smpi nk terlanggar pengunjung yg tgh jln kaki. Aku harap mak pak budak tuh. Driver brek mengejut,pintu keta terbuka, meluru keluar kakak,abang,mak pak budak tuh. Mmg diorang lari pon mcm tak ingat lain dah. Budak pomp ni lps nmpk mak meluru sama ngan tangisan yg kuat.Baru dgr suara dia. Mak dukung peluk2 cium2. Ayah plak amik dr mak,kendong mcm budak kecik.Cium2. Lps tuh mak plak rebut peluk wat masuk dlm keta. Mcm jejak kasih plak. Aku pon sama2 nangis.


Diorang terima kasih byk2 sebab tlg jaga & bgth dah drive jauh baru sedar anak bongsu tercicir. Klu aku kat tmpt diorang, pon mesti mcm2 pikir. Tp Alhamdulillah, ending yg baik.



Aku assume ni mesti masa masuk keta mak pikir anak duk kat kakak abg di seat belakang. Kakak abg plak pikir adik duk kat mak di seat dpn. Sedangkan si bongsu ni plak ralit tgk mainan/jajan dlm grup2 ramai yg dia assume ada family dia kat situ jugak. Kesimpulannya,check anak2 adik2 or sapa2 yg naik keta bersama sblm bertolak.



.

No comments:

Post a Comment