Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Wednesday, October 17, 2012

Kerepek Oh Kacang


Hari ni selesai penghantaran kerepek & kacang ke kilang aku & juga Persatuan Nelayan setelah seharian berhempas pulas membungkus semalam. 2 kedai masih menunggu, semalam dah ada yg follow up dgn Nuar. Utk ke KUIM saja aku lambatkan sebab adik aku exam (dia la dealer), so bg concentrate dulu la.

Last Friday, berkorban tinggalkan anak2 yg tgh tido pegi jumpa designer utk printing PP plastic.Konon nak pack cantik sikit la walau masih tak setanding twisties. Tp tu lah, Melayu tetap Melayu, Janji nk bgth harga, nak siapkan hari Ahad, sampai ke hari ni diam membisu. Dah SMS pon tak jwb2. Nampaknye terpaksalah aku tolong business org Cina jugak ni.

Kalau tanya untung biz kerepek..separuh gaji aku pon tak sampai. Tp yg penting aku boleh buat 2 keja dlm satu masa. Jaga anak + small side income. Tp penat takyah cakap la. Time anak berjaga, sorang nk berkepit je, pantang bergerak, even nk solat or masuk toilet pon dia bleh meraung2 kat luar. Yg sorang lg, walau dah besar panjang, kerenah nya pon besar jugak.So bila dua2 tido, dapat la curi2 masa buat kerja rumah yg lain & bungkus kerepek. Klu tak sempat jugak, kena la tunggu papa nya balik jg bbsitter plak or buat keja masa tgh mlm buta. Aku boleh stay up sbb tghari esoknye bleh join tido sama2 ngan anak. Alangkah nikmat kalau rutin ini berterusan...

Owh! Time constraint....

No comments:

Post a Comment