Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Thursday, March 15, 2012

Mood: Malas


Semalam cuti sbb Aqil demam. Bawak pegi klinik 1 malaysia, suhu 39.1deg. Nurse masukkan ubat bontot. Malam Aqil dah sihat sikit.

Aqil: Mama, esok Aqil taknak pegi sekolah mama syam (nursery)
Mama: Kenapa?
Aqil: Aqil nak duduk ngan mama, kat umah.
Mama: Mama keja la. Esok takde org kat umah.
Aqil: Taknak pegi sekolah mama syam.

Kesian plak bila dia merayu mcm tuh. Klu pegi tadika KEMAS ok plak. Tp skang cuti sekolah, so kena terus hantar nursery.Tak tau kenapa dia takde mood nk pegi. Memandangkan aku pon x de mood nak keja, situasi kami sama.

Hari ni malas nak gi keja lagi..last week dah hantar surat resign. Again, kena rejek lg. Setiap bulan submit, tp tak approve. Betul2 takde mood nak keja. Every week amik cuti, datang keja lambat. Really bad performance, mmg layak kena buang.


Aku: Saya nak mitak cuti setahun.
Bos: Tak boleh
Aku: Setengah tahun?
Bos: Tak boleh
Aku: Sebulan?
Bos: Tak boleh.Nak amik cuti sehari-sehari boleh. Semalam pon kau ada amik cuti, mcm tuh boleh
Aku: Sy mmg tak boleh nak keja lagi
Bos: Abg mmg tak percaya kau. Klu cuti lama, gerenti tak masuk terus. Kau nk tgk abg terjun bangunan?

The same words again. De-motivated.
Suppose bos kena bagi la pekerja nak berenti secara baik kan. Klu boleh nak la dapat title harimau mati meninggalkan belang. Aku pergi meninggalkan nama, tp biarlah nama yg berbakti.Lumrah manusia, yang buruk lebih dulu org nampak berbanding beribu kebaikan yg dah dibuat.
Selagi aku tahan, aku akan cuba berenti cara berhemah. Mcm mana aku masuk , mcm tuh jugak aku kuar.Ya Allah, permudahkan lah urusanku.


2 comments:

  1. ko keje je elok2.... rajin-rajin.... berhemah.... penuh komitmen.... dah dapat keje baru.. bg notis berenti.. cc HR dept.... dia dah tak boleh reject ko lg...

    ReplyDelete
  2. lagi aku rajin, lg la susah dia nk lepas. aku tak plan nk keja terus lps berenti. betul2 nk duk rumah sampai bosan..

    ReplyDelete