Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Sunday, September 11, 2011

Resume back & fidyah

After streamyx line kena potong sbb tak byr bil rm400++, akhirnya dpt resume semula. Aku pon dah downgrade dr rm99 ke rm60.Klu ada lg murah pon aku amik, tp dah takde offer lg. Masa single dulu aku amik pakej rm40 je utk 20 jam surfing. Pon x smpi 20 jam sebulan guna. Rasanya tersgt lah membazir amik pakej mahal2 walhal guna sekejap2 je.. Bila kurang guna mulalah rasa liat nk byr. finally kena potong. Nak potong terus takleh jugak, sbb nti jd keperluan aku utk berbusiness online. Walhal takde la rajin n berkesempatan nk update jugak.


Last week sempat bayar fidyah. Sbb lupa ganti puasa berapa hari. Assume je 10 hari. Sempat la ganti 5 hari sblm Ramadhan. Lagi 5 hari yg tak sempat kena fidyah 2 kali ganda sbb dah lps Ramadhan. RM1.75 x 2 kali ganda x 5 hari = RM17.50. Kalau tinggal puasa sbb uzur/peot dan tak sempat ganti kena byr sekali ganda je. Kalau tinggal sbb pregnant or menyusu, kena byr 2 kali ganda. Then klu nk byr tuh kena sblm next Ramadhan, if not dah kira gandaan. Ramai org tersilap kena byr sblm syawal,walhal itu zakat fitrah (Aku pon tersilap gak).

No comments:

Post a Comment