Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Thursday, July 14, 2011

Yehaaa!! Dah dpt geran keta

Rasa lega satu beban. Suppose aku habis bulan 10, tp bulan 6 lg aku dah pegi langsaikan sbb tak sabar nk rasa nikmat dah habis byr keta. Akhirnya Kancil Putih 660 JHT 7751 milik aku. Beli masa keja kat Johor lagi time jd kerani kat Munivac.

Tp yg tak syoknye, dah start la si kancil ni sakit2 badan. Last week pegi repair ekon, basah smpi ke kaki. Rupenya mmg air dah bertakung byk, sib baik tak rosakkan radio dan lain2 (sbb bukan aku yg pegi repair, so tak tau sgt). Siap tokey tu tanya adik aku, filter ekon tak penah tukar ke sbb kotor sgt. Wakakakakaka....mmg pun. Sejak beli keta, tak penah aku tukar sbb rasa sejuk je ekon mcm takde masalah.

Sejarah aku jaga keta ni, bateri 2 kali tukar,tayar sekali tukar. Masa belum kawin dulu, rajin gak hantar routine service (tukar minyak hitam,filter etc) & hantar snow wash. Tp sejak kawin n ada anak ni, tumpuan kat keta dah kurang. Kesian dia, sib baik ada adik aky yg suka pinjam n jaga keta ni.

Aku tak plan nk jual sbb keta ni sgt menjimatkan minyak + byk berjasa ngan aku dlm hal keja n pindah randah rumah + balik kg dulu2. Jgn tak percaya, aku usung mesin basuh dr Melaka ke Pahang sbb nak hadiahkan kat family guna kancil ni. Klu stakat tong gas or angkut barang2 lain smpi tak nmpk nk tgk cermin tgh tuh takyah citer la..One thing, sgt praktikal utk short distance (bawak anak pusing2 taman ke pantai ke beli ikan ke) & parking sempit.

Tp klu org ramai sgt, mmg keta ni tak larat bawak naik bukit. Smpi skang, aku still takut klu kena berenti kat tgh2 bukit sbb asyik menggelungsur ke blkg je. Hihihihi..

3 comments:

  1. aku pernah naik keter JHT tu, pi kenduri Piah kat Kuala Berang...


    bestnya, dh habis bayar!!! aku lg 4 thn oooooo!!!!

    ReplyDelete
  2. ala ed...nape tak tunggu aku habis byr jugak. jelssssss

    ReplyDelete
  3. Kay, aku ingat memori tuh..kuehehehe

    Pah, takleh tunggu mu sbb aku nk jd surirumah dah ni

    ReplyDelete